Petang semalam aku pi hospital, jaga n teman nenek aku kat emergency room, dalam 3jam pastu doc kata kena masuk wad, sama tu aku ngan pak menakan aku, Suyan. so, pergi la aku register wad utk tokwan aku. Kesian tokwan aku, hari raya kena dok hospital. Tp nak buat mcm mana, kalau pi hospital, risau lagi teruk dia punya sakit(tokwan aku da masuk hospital sebelum ni, tp doc discharge dia sbb nak raya). Perut dia da ok siket, tp still kena puasa coz doc nak tgk apa masalah perut dia(masa 1st sampai, doc masuk wire kat dalam hidung ke perut, utk buang kandungan dalam stomach dia, kuar air hijau, 2 bag lebih(1bag 4liter,kalau xsilap aku), bila dah 2 bag lebih, tokwan kata da lega siket, apa lagi, aku buat la pandai kat depan pak menakan aku, hehehe, aku kata kata dia, yg perut tokwan xleh nak hadam makanan, then contain dalam perut xleh masuk usus, air yg kuar tu mungkin laktase(jus hempedu), saje buat borak ngan pak menakan aku.. pastu doc kata menda yg sama, pergh, peresan jap aku.. tokwan still xleh makan, tp da boleh wat lawak(pandai gak tokwan aku nih).. aku berbuka kat wad, kul 9mlm lebih baru balik rumah.. sampai rumah, mak aku suruh pi beli halia, hahaha... lawak malam raya sudah bermula, mana aku nak cari halia kul 11mlm lebih.. nasib baik kelantan(kota bharu je haa) ada pasar borong(wakaf che yeh), sebagai abg yg rindukan adiknya(yeke?), aku ajak adik aku skali pi beli, ngan moto je, kalu ngan keta, pagi esok baru sampai.. pergh, ramai org xleh nak cite, kira mcm ada concert rock da world.. dalam pjlanan balik, jeng²jeng.. tayar motor bocor.. pjlnan ada dalam 8-9kilometer lagi nak sampai rumah.. dikala sepi ini, hati ku ketawa lagi(irama lagu..) hadoi.. malam raya.. aku call spupu, suh dia datang ambik adik aku, so boleh aku bawak balik moto. xsampai 10min berhenti tepi jalan, ada sorang mamat datang tanya pasal tayar, dia tu kira mekanik bgerak, dgn slamba aku jawap, 'xpe, da ada org nak datang', dia apa lagi blah la.. aku lupa yg spupu mana ada alat nak tukar tayar moto kat dalam kete dia.. haha.. satu lagi lawak malam raya berlaku.. tungu punya tunggu, ada la dalam 50min, spupu aku pun sampai, so bermula lah aksi menggelek moto di malam raya,(adik aku naik ngan spupu aku, so aku kena la tolak moto ni sorang².. huhu.. xsampai 5min, aku naiki je moto tu, malas nak tolak lagi.. semua ni berakhir dalam kul 3.30pagi.. ye.. hari raya yg best...

0 comments:

Post a Comment

Copyright 2010 A Long Road
Lunax Free Premium Blogger™ template by Introblogger